اگرچه در دهة گذشته، تحقیق در زمینة رفتارهای شهروندی سازمانی در حوزههای مختلف، به طور چشمگیری گسترش یافته است، دربارة رفتارهای شهروندی سازمانی در حوزة سیستمهای اطلاعاتی شناخت اندکی وجود دارد. هدف این تحقیق بررسی تأثیر رفتارهای شهروندی سازمانی بر موفقیت سیستمهای اطلاعاتی سازمان است. مدل تحقیق شامل روابط میان سازههای رفتارهای شهروندی سازمانی، یعنی نوعدوستی، وظیفهشناسی، ادب، حسن شهروندی و جوانمردی، و متغیرهای موفقیت سیستمهای اطلاعاتی از جمله کیفیت اطلاعات، بازده کاری و نوآوری در فناوری اطلاعات پیشنهاد شد. ابزار این پژوهش پرسشنامه است. جامعة آماری تحقیق حاضر کلیة سازمانهای تولیدی و خدماتی است که سیستمهای اطلاعاتی در پیشبرد اهداف سازمان بهکار میگیرند. نمونهای به روش نمونهگیری دردسترس در دو مرحله انتخاب شد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی؛ و از نظر نحوة گردآوری دادهها، توصیفی/ همبستگی است. به منظور تجزیهوتحلیل دادهها مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر انجام گرفت. ابتدا، مدل اندازهگیری بررسی شد. سپس، مدل مفهومی تحقیق در جامعة آماری برازش شد. طبق نتایج تحلیل مسیر در مدل تحقیق، تمامی روابط تأیید شد، بجز تأثیر نوعدوستی و ادب بر بازده سیستم که معنادار تشخیص داده نشد. در نهایت، مدل نهایی تحقیق طراحی شد و پیشنهادهایی بر مبنای نتایج تحقیق مطرح شد.