با افزایش خرید و فروش اینترنتی کالا و خدمات، و گسترش تجارت الکترونیکی، موضوع ایجاد اعتماد بسیار بااهمیت شده است. عوامل متعددی بر اعتماد مشتری مؤثرند. پژوهش حاضر با بهکارگیری مدلیابی معادلات ساختاری، تأثیر ابعاد فرهنگ هافستد بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی از طریق ادراک مشتری از شرکت را بررسی میکند. این تحقیق با روش پیمایشی در بین دانشجویان مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 92-1391 دانشگاه فردوسی مشهد با حجم نمونة 384 نفر انجام گرفت. روایی با بهکارگیری تحلیل عاملی، و پایایی با محاسبة آلفای کرونباخ تأیید شد. برای تحلیل آماری دادهها، تکنیک پی.ال.اس بهکار گرفته شد. مردگرایی/ زنگرایی بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی از طریق ادراک مشتری از اعتبار شرکت، تأثیر دارد. ادراک مشتری از اندازه و اعتبار شرکت بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی نیز مؤثر است. این تحقیق شامل همۀ ابعاد فرهنگی هافستد است که برای اولین بار در ایران انجام شده است.
نژادشکوهی, فاطمه, & دعایی, حبیب الله. (1393). تأثیر ابعاد فرهنگ هافستد بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی با میانجیگری ادراک مشتری از شرکت. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 12(1), 105-123. doi: 10.22059/jomc.2014.50185
MLA
فاطمه نژادشکوهی; حبیب الله دعایی. "تأثیر ابعاد فرهنگ هافستد بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی با میانجیگری ادراک مشتری از شرکت", مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 12, 1, 1393, 105-123. doi: 10.22059/jomc.2014.50185
HARVARD
نژادشکوهی, فاطمه, دعایی, حبیب الله. (1393). 'تأثیر ابعاد فرهنگ هافستد بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی با میانجیگری ادراک مشتری از شرکت', مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 12(1), pp. 105-123. doi: 10.22059/jomc.2014.50185
VANCOUVER
نژادشکوهی, فاطمه, دعایی, حبیب الله. تأثیر ابعاد فرهنگ هافستد بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی با میانجیگری ادراک مشتری از شرکت. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 1393; 12(1): 105-123. doi: 10.22059/jomc.2014.50185