امروزه کارکنان در سازمانهای خدماتی نقش بیبدیلی را در تحقق اهداف و کسب مزیت رقابتی بر عهده دارند. در این میان، سرمایههای انسانی درسازمانهای خدماتی، مانند فروشگاههای زنجیرهای، بسیار بااهمیت است. نتایج پژوهشهای پیشین نشان داده است عملکرد شغلی کارکنان تحت تأثیر عواملی همچون رفتار شهروندی سازمانی و عدالت سازمانی قرار میگیرد. بنابراین، پژوهش حاضر قصد دارد بر اساس مطالعات پیشین نقش عدالت سازمانی در رفتارهای شهروندی، و به تبع آن بر عملکرد شغلی کارکنان را تببین کند. آزمون فرضیههای پژوهشی با بهکارگیری دادههای حاصل از پرسشنامة بومیسازی شده انجامگرفته است. روش تحقیق، از نوع پیمایشی و علی (روش کمترین مجذور مربعات جزیی) است. بدین منظور از 124 نفر کارکنان یکی از فروشگاههای زنجیرهای شهر تهران با روش نمونهگیری نظاممند نظرسنجی شد. نتایج گویای سطح قابل قبولی از سازههای عدالت (بهجز عدالت توزیعی)، رفتار شهروندی سازمانی و عملکرد شغلی است. همچنین، فرضیههای علی (تأثیر عدالت بر رفتار شهروندی سازمانی، و به تبع آن بر عملکرد شغلی) در سطح اطمینان 95 درصد تأیید شد. در پایان، برای بهبود تأثیرگذاری عوامل مؤثر بر رفتارهای شهروندی و عدالت سازمانی پیشنهادهایی مطرح شد.
قاسمی, احمد رضا. (1393). بررسی نقش میانجی رفتارهای شهروندی سازمانی بر عدالت سازمانی و عملکرد شغلی (بررسی یکی از فروشگاههای زنجیرهای شهر تهران). مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 12(1), 63-82. doi: 10.22059/jomc.2014.50183
MLA
احمد رضا قاسمی. "بررسی نقش میانجی رفتارهای شهروندی سازمانی بر عدالت سازمانی و عملکرد شغلی (بررسی یکی از فروشگاههای زنجیرهای شهر تهران)", مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 12, 1, 1393, 63-82. doi: 10.22059/jomc.2014.50183
HARVARD
قاسمی, احمد رضا. (1393). 'بررسی نقش میانجی رفتارهای شهروندی سازمانی بر عدالت سازمانی و عملکرد شغلی (بررسی یکی از فروشگاههای زنجیرهای شهر تهران)', مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 12(1), pp. 63-82. doi: 10.22059/jomc.2014.50183
VANCOUVER
قاسمی, احمد رضا. بررسی نقش میانجی رفتارهای شهروندی سازمانی بر عدالت سازمانی و عملکرد شغلی (بررسی یکی از فروشگاههای زنجیرهای شهر تهران). مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 1393; 12(1): 63-82. doi: 10.22059/jomc.2014.50183