هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و معیارهای نوین ارزیابی عملکرد سازمان است. فرهنگ قوی با عملکرد سازمان رابطه معنیدار دارد و باعث خلق ارزش در سازمان میشود. زمانیکه ارزشهای فرهنگی از انطباق سازمانی با محیط حمایت کنند، رابطه قویتری برقرار میشود. در این تحقیق رابطة ابعاد فرهنگ سازمانی در مدل فرهنگ سازمانی موژن با معیارهای نوین خلق ارزش، شامل ارزش افزودة اقتصادی، ارزش افزودة بازار و سود باقیمانده در شرکتهای تولیدی پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران طی سالهای1390-1386 بررسی شده است. نتایج نشاندهندة رابطة مثبت میان فرهنگ سازمانی و ارزش افزودة اقتصادی است، همچنین، رابطة قانونگرایی و سه معیار خلق ارزش قویتر است.
حاجیها, زهره, & خراط زاده, محدثه. (1393). بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و معیارهای خلق ارزش در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 12(3), 421-438. doi: 10.22059/jomc.2014.51517
MLA
زهره حاجیها; محدثه خراط زاده. "بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و معیارهای خلق ارزش در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران", مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 12, 3, 1393, 421-438. doi: 10.22059/jomc.2014.51517
HARVARD
حاجیها, زهره, خراط زاده, محدثه. (1393). 'بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و معیارهای خلق ارزش در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران', مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 12(3), pp. 421-438. doi: 10.22059/jomc.2014.51517
VANCOUVER
حاجیها, زهره, خراط زاده, محدثه. بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و معیارهای خلق ارزش در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی", 1393; 12(3): 421-438. doi: 10.22059/jomc.2014.51517