اسفندیاری، عاطفه و همکاران (1390). آسیبشناسی منابع انسانی در ستاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان با استفاده از مدل سهشاخگی، فصلنامة طلوع بهداشت، 10(3 و4): 1ـ12.
اسماعیلی، بابک (1385). آسیبشناسی آموزش ضمن خدمت کارکنان سازمانها در ایران، مجلةتوسعةمدیریت، 71: 42-47.
ایمانی، محمدتقی؛ ربیعی، مجید (1387). نیازسنجی آموزشی در برنامهریزی استراتژیک آموزشی، فصلنامۀ مدیریت، 19، (134-133): 22-27.
پورصادق، ناصر (1382). آسیبشناسی نظام آموزش کارکنان دولت و طراحی الگوی ارتباط آن با اثربخشی نظام اداری جمهوری اسلامی ایران، رسالة دکتری، تهران: دانشگاه علوم و تحقیقات.
پورکریمی، جواد (1389). ارائۀ الگوی نظام جامع آموزش کارکنان جمعیت هلال احمر، فصلنامۀ امداد و نجات، 2، (1): 1-20.
پیدایی، میرمهرداد و نوری، فیروز (1388). آسیبشناسی آموزش و بهسازی منابع انسانی مبتنی بر الگوی تعالی منابع انسانی، تهران: اولین کنفرانس بینالمللی مدیران آموزش.
رنگریز، حسن؛ عظیمی، نازگل (1384). منابع انسانی در هزارۀ سوم، تهران: شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
زارعی، بهروز و چاقویی، یحیی (1393). آسیبشناسی سازمانی شرکتهای پروژهمحور: موردکاوری شرکت توسعة منابع آب و نیروی ایران، مجلة مدیریت توسعه و تحول، 16: 41-49.
ساداتحسینی، مرضیه، شامی، معصومه و خنیفر، حسین (1394). آسیبشناسی ضمن خدمت بر اساس مدل OEM (مورد مطالعه: نواحی آموزش و پرورش استان قم)، فصلنامة مدیریت فرهنگ سازمانی، 13(4): 1201ـ1221.
شمس مورکانی، غلامرضا، صفایی موحد، سعید و فاطمیصفت، علی (1394). آسیبشناسی فعالیتهای آموزش و بهسازی منابع انسانی بر اساس مدل سهشاخگی (مورد مطالعه: صنایع الکترونیکی فجر)، فصلنامة آموزش و توسعة منابع انسانی، 2(7): 71ـ 100.
علیرضایی، ابوتراب و پاشایی هولاسو، امین (1395). بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر مدیریت جهادی، سومین همایش تبیین اندیشههای دفاعی امام خامنهای (مد ظله العالی)، تهران: دانشگاه صنعتی مالک اشتر.
قاضیزاده فرد، سیدضیاءالدین و همکاران (1394). ارائة الگوی مدیریت راهبردی تربیت و آموزش در دانشگاههای نیروهای مسلح کشور، فصلنامة راهبردی دفاعی، 13(49): 33ـ78.
کوچکسرایی، علیاصغر، فراهانی، مهدی و رستهمقدم، آرش (1394). آسیبشناسی نظام آموزش کارکنان با استفاده از الگوی سهشاخگی، فصلنامة آموزش و توسعة منابع انسانی، 2(5): 27ـ51.
کاوسی، اسماعیل (1389). «نقش برنامهریزی استراتژیک در توسعۀ منابع انسانی»، فصلنامۀ مدیریت دولتی، 1، (2): 147-180.
نوری، فیروز و پیدایی، میرمهرداد (1389). آسیبشناسی آموزش کارکنان در سازمانها: رویکرد عملیاتی برای سازمانهای صنعتی و خدماتی، تهران: سیمای دانش.
عباسزادگان، محمد و ترکزاده، جعفر (1388).
نیازسنجی آموزشی در سازمانها، تهران: نشر شرکت سهامی انتشار.
Alderfer, P.C. (2016). Identifying the in-service training needs of the social studies teachers within the context of lifelong learning, Professional Psychology, 13(4): 625-634.
Alvardo, J.M. (2011). Organizational Patholog, Retrieved from: http://www.Centrogeo.Com.
Baldwin, J. and Johnson, J. (1995). Human Capital DevelopmentAnd Innovation: The Case Of Training Small And Medium Sized Firms,Micro- Economic Analysis Division, Statistics Canada And Canadian Institute For Advanced Research.
Baldwin, J. and Hanel, P. (1999). Innovation In The Manufacturing Sector, John Deutch Institute For The Study Of Economic Policy, Kingeston Tario, Queen,s University.
Bernardin, H.J. (2003). Human resource management, United state: megraw hill.
Bohrestedt, G. (1983). Measurement, In P. Rossi, J. Wright, and Anderson, (Eds.), A handbook of survey research, San Diego, CA: Academy Press.
Burke, L.A. and Hutchins, H.M. (2013). A study of best practices in training transfer and proposed model of training, Human Resource Development Quarterly, 19(2):107-128.
Cehng, E.W.L. and Hampson, I. (2008). Transfer of Training: A Review and New Insights, International Journal of Management Reviews, 10(4): 327-341.
Churchill Jr, G.A. (1979). A paradigm for developing better measures of marketing constructs, Journal of Marketing Research, 16.
10. Colquitt, LePine and Noe,J (2000). Toward an integrative theory of training motivation: A meta-analytic path analysis of 20 years of research, Journal of Applied Psychology, 85(5): 678-707.
11. Dorji, R. (2014). Transfer of learning from the out-country training programs (Ministry of Education, Bhutan) Royal Government of Bhutan. M.A. Thesis, School of Education and Community Studies, University of Canberra.
Grber, R. and lanksher, C. (2000). Training for a smart workforce, Britain: Biddle LTD .
13. Harrison, M.I. (2005). Diagnosing organizations: Methods, Model, and Process, Applied Social Research Methods series, Vol. 8. 3rd ed.California: SAGE publication, Inc, Vol.1-192.
14. Holton, E.F. III and Baldwin, T.T. (2003). Making transfer happen: an action perspective on learning transfer systems, in Holton, E.F. III and Baldwin, T.T. (Eds), Improving Learning Transfer in Organizations, Jossey-Bass/Pfeiffer, San Francisco,. CA.
15. Johnson, B. (2015). Toward a definition of mixed methods research, New York: SAGE Publications.
16. Liane, P. and Claire, M. (2012). Embedding a Peer-Supported Development Scheme: Overcoming Challenges in Engaging Staff and Students in Continuing Professional Development, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46: 3830-3836.
17. Martell, R. and Richard, M. (2010). The Role of Continuing Education and Training in Human Resource Development: An Administrations viewpoint, Journal of Academic Librarianship, 40(3):151-155.
18. Merriam, L. (2005). Learning transfer, PAACE Journal of Lifelong Learning, 14.
19. Noe, R.A. (2010). Employee training and development, New York: McGraw-Hill.
20. Phillips, P. (2008). Professional Development as a Critical Component of Continuing Teacher Quality, Australian Journal of Teacher Education, 3(1): 1-9.
21. Sahinidis, A.G. and Bouris, J. (2012). Employee perceived training-effectiveness relationship to employee attitudes, Journal of European Industrial Training, 32(1): 63-76.
22. Sakaran, Oma.(2002). Methods in Management, First Edition, Tehran: State Management Training Center.
23. Schmitz, M. (2009). Report on transfer of training,
Training and DevelopmentVol.4. Pp.25-42.
Steinbach, R. (2013). On-the-job training preparing employees for success, Axzo Press, 8-10.
25. Tavakolidarestani, Sh. and Shahbazmoradi, S. (2009). Human resources management diagnostic by focus on improvement, Human resources management quarterly in oil industry, 2(4): 94-110.
26. Verkatraman, N. (1989). Strategic orientation of business enterprises: the construct, dimensionality and measurement, Management Science, 35.
27. Baldwin, John And Holton, Joanne (2003). Human Capital Development And Innovation: The Case Of Training Small And Medium Sized Firms, Micro- Economic Analysis Division, Statistics Canada And Canadian Institute For Advanced Research.
28. Bernardin . H, J (2003). Human resource management. United state: megraw hill.
29. Shiyaoo, B. (1980). The service organization:climate is crucial. Organizaitonal Dynamics, 9 (2), 52-65.
30. Alkbolot, A., Kardak, A (2011). Using enablers of the EFQM model to manage institutions of higher education. Quality Assurance in Education, 14(2), 99-122.